4SR Patent 022

4SR PATENT: TROJITÝ ŠEV NÁM NESTAČÍ!

V 4SR sme vždy kládli veľký dôraz na bezpečnosť, chceli sme vytvoriť niečo nové, lepšie, inteligentnejšie. Náš prvý patent sa týkal ochrany jazdca, konkrétne kolena a pripevnenia kolenných chráničov v motorkárskych nohaviciach. Hoci cesta neustálych inovácií je často náročná a zložitá, slová "pohodlie a bezpečnosť" sú vždy na prvom mieste vo vývoji oblečenia 4SR.

Pravidelne vyhodnocujeme aktuálnu ponuku najlepších chráničov z daného segmentu a vyberáme najvhodnejšie a najbezpečnejšie riešenia pre naše produkty. Testujeme kožu, aby sme sa uistili, že našim zákazníkom naozaj ponúkame to najlepšie. Pozorne počúvame našich závodných jazdcov a prenášame ich vedomosti do výroby. Výsledkom sú prvotriedne pretekárske kombinézy s viac ako 18 chráničmi, koža, ktorá v teste odolnosti proti oderu prekonala o 60% najprísnejšie požiadavky normy EN 13595-2:2002 Level 2, a komfortný strih umožňujúci bezkonkurenčnú pohyblivosť aj v extrémnych pozíciach.
Strih jednodielnych aj dvojdielnych kombinéz sústavne vylepšujeme už viac ako 12 rokov a snažíme sa prinášať zákazníkom stále dokonalejšie produkty. Po rokoch prichádza čas aj na revíziu základných výrobných postupov, ktorými sú švy.

Čo je vlastne základom kombinézy? Niekoľko desiatok kusov kože a ďalších materiálov zošitých dohromady podľa presne definovaného postupu. A pretože reťaz je len tak silná ako jej najslabší článok, záleží na švoch úplne rovnako ako na kvalite kože, kevlarovej streči, ostatných materiáloch a prvkoch.

Sú známe rôzne druhy švov, ktoré sú pri výrobe ochranných odevov pre motocyklistov používané. Jednoduchý šev, z hľadiska bezpečnosti absolútne nedostatočný, je tvorený jedným prešitím prechádzajúcim dvoma vrstvami odevného materiálu a jednoducho spájajúcim tieto dve vrstvy k sebe. Jednoduchý šev sa nehodí na exponované miesta alebo na miesta, kde je pri páde predpokladaný kontakt s vozovkou. Pri kĺzanie po asfalte totiž niť zhorí, celá konštrukcia jednoduchého švu sa rozpadne a na mieste švu vznikne diera.
O dvojitých a trojitých švoch počul asi každý. Ide o bezpečnostné švy zaisťujúce nepretrhnutie ochranného odevu pri náraze. Za najbezpečnejšie sú všeobecne považované švy trojité, ktoré sú však veľmi náročné na výrobu, preto nie sú pri výrobe ochranných odevov pre motocyklistov používané tak často. Výhodu oproti dvojitým švom predstavuje trojnásobný šev najmä preto, že je plochý, teda aj pohodlný. Často sa používa na chrbte, lakťoch, v rozkroku alebo na kostrči
Vo For Street Racing ale číslovka skrytá v značení švov už neznamená počet prešití, konštrukcia nášho dvojitého švu je šitá 4x! Zvonku by ste asi nič nespoznali, rovnako ako u štandardného dvojitého švu je viditeľné šitie len jedno, zvyšné tri sú ale skrytá vo vnútri.


Dvojitý šev z lícové strany


Dvojitý šev z rubové strany
 


4SR patentovaný, dvojitý šev z lícové strany


4SR patentovaný, dvojitý šev z rubové strany
 

Pri páde a následnom kĺzaní sa jedine vonkajšie prešitie prebrúsi, vnútorné sa do kontaktu s asfaltom nedostávajú a držia kožu v celku. Pri páde vo vyššej rýchlosti môže byť kĺzanie dlhé a povrch, ako to už v reálnom svete býva, dosť nerovný. Napríklad výmole, kamene alebo iné nerovnosti sú zdrojom ostrých hrán, ktoré sa môžu zachytiť o zahnutú kožu a šitie roztrhnúť. Pokiaľ by bolo vnútorné šitie len jedno, vznikla by na mieste okamžite diera. Druhé a tretie prešitie teda musí byť v správnej vzdialenosti od seba, aby hrana nepretrhla dve šitie naraz. 200% záloha tohto kritického miesta, tak posúva konštrukciu kombinéz 4SR na vyššiu úroveň.

Dvojitý, 4x šitý bezpečnostný šev môžete nájsť vo svojej 4SR kombinéze už aj vy,
nové výrobné postupy šitia boli totiž zavedené už v minulom roku.


O tom, že v 4SR robíme svoju prácu poctivo, svedčí aj to, že sa môžeme pochváliť spoluprácou so špičkovými pretekármi ako Karel Haník, Oliver König, šampión americkej plochej dráhy James Rispoli, Jack Kennedy alebo Hannes Soomer. Už piaty rok obliekame držiteľa rekordu v počte víťazstiev závodu North West 200 Alastaira Seeleyho.